ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض»
سرخط خبرها

گشت ارشاد ارتباطی به ستاد امر به معروف ندارد | ستاد امر به معروف مطالبات اقتصادی مردم را نیز پیگیری می‌کند

  • کد خبر: ۱۱۸۴۵۸
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
  • ۱
گشت ارشاد ارتباطی به ستاد امر به معروف ندارد | ستاد امر به معروف مطالبات اقتصادی مردم را نیز پیگیری می‌کند
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: گشت ارشاد ارتباطی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر ندارد و در حوزه جرائم آشکار اتفاق می‌افتاد. مقوله حجاب بعد قانونی دارد. هرکسی از این قانون تخطی کند، نیروی انتظامی مطابق وظایفش با گشت ارشاد با آن مقابله می‌کند که یک امر طبیعی است.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز؛ مهدی رضایی در گفتگو با شهرآرانیوز با اشاره به وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر در زمینه عفاف و حجاب اظهار کرد: مطابق مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای ستاد امر به معروف کشور چندین وظیفه تعریف شده که یکی از وظایف آن احصای شاخص‌های عفاف و حجاب مربوط به کارکنان دولت است.

وی ادامه داد: دولت به عنوان کارفرما حق دارد که کارکنانی را که استخدام کرده، شاخص‌هایی برای آنان در نظر بگیرد. این موضوع از سال ۸۵ ابلاغ شده، اما اجرایی نشده بود. ستاد امر به معروف کشور در سال ۱۴۰۰ این شاخص‌ها را احصا کرد و متناسب با آن این موضوع به تمام استان‌ها و سپس به تمام ادارات زیرمجموعه ابلاغ شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وظایف ستاد امر به معروف این بود که به کمک حوزه نظارت مدیران دستگاه‌ها برود و در خصوص رعایت این شاخصه‌ها و مولفه‌های عفاف و حجاب کارکنان دولت گزارشی تهیه کرده و به مدیران دستگاه‌ها ارائه کند.

رضایی اضافه کرد: در قالب این موضوع تقریبا بیش از ۱۶۰۰ مکان را در ۵۳ اداره بازدید کردیم. حدود ۵۵ نامه محرمانه را به ادارات ارسال کردیم که در آن‌ها حدود ۱۴۰۰ مشکل وجود داشت که برخی از آن مشکلات در خصوص عدم ابلاغ شاخص‌ها به زیرمجوعه بوده که در فرصت یک هفته‌ای بیش از ۹۵ درصد این مشکلات حل شد. کماکان این مسئولیت برعهده مدیران دستگاه‌ها وجود دارد که به صورت مستمر در خصوص رعایت شاخصه‌های پوشش و عفاف و حجاب کارکنان خود نظارت کامل را داشته باشند.

عفاف و حجاب یک مسئله آسیب‌زا در جامعه محسوب می‌شود

وی تاکید کرد: عفاف و حجاب یک مسئله آسیب‌زا است. برخی از جرائم آسیب‌زا با رفتار یک شخص بخشی از جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عفاف و حجاب نیز یکی از این جرائم است.

گشت ارشاد ارتباطی به ستاد امر به معروف ندارد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی یادآور شد: گشت ارشاد ارتباطی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر ندارد و در حوزه جرائم آشکار اتفاق می‌افتاد. مقوله حجاب بعد قانونی دارد. حجاب در جمهوری اسلامی همانند چراغ راهنمایی قانون است. هرکسی از این قانون تخطی کند، نیروی انتظامی مطابق وظایفش با گشت ارشاد با آن مقابله می‌کند که یک امر طبیعی است. کشف حجاب نیز جزو جرم‌های مشهود است.

رسانه‌های معاند می‌خواهند معنی امر به معروف را تحت تاثیر قرار دهند

وی ادامه داد: اینکه رسانه‌های معاند گشت ارشاد را به ستاد امر به معروف متصل می‌کنند، هدفشان این است که این واژه مقدس و واجب الهی را تحت تاثیر قرار دهند تا وقتی کسی نام امر به معروف و نهی از منکر را می‌شوند، ذهنش به سمت گشت ارشاد برود. امر به معروف و نهی از منکر برای کمک به مردم و انسجام‌بخشی و اصلاح جامعه است. رسانه‌های معاند این واژه را به کار می‌برند تا ذهن‌ها را از مواضع قانونی در حوزه عفاف و حجاب دور کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی متفاوت است. این ستاد در تمام حوزه‌ها وارد شده است. شاید در گذشته ساختار درستی به این ستاد ابلاغ نشده بود، اما در حال حاضر در راستای سیاست‌ها و راهبرد‌هایی که مطابق اسناد بالادستی برای این ستاد مشخص شده، ستاد امر به معروف پیگیری‌های خودش را ادامه می‌دهد.

رضایی افزود: موضوعات متعددی را در حوزه اقتصادی و مطالبات مردم پیگیری می‌کنیم که به زودی به نتیجه خواهد رسید. اپلیکیشن طراحی و اجرایی شده است که تمام مواردی که مطالبه مردم است در این اپلیکیشن گنجانده شده و عفاف و حجاب در آن وجود ندارد. در راستای فعالیت‌هایمان در قالب این اپلیکیشن، مطالبات مردم را طبقه بندی کردیم که ۱۸ اداره مهم در خصوص مطالبات مردمی پیرامون آن نقش دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ربابه
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
0
امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دینی و از واجبات است و چون از ابتدا در مواردی سهل انگاری صورت گرفت به مرور هم دستگاه های دولتی سلیقه ای رفتار کردند که به اختلاف طبقاتی نیز دامن زده است. در شمال تهران امر به معروف اجازه دخالت ندارد ولی در مرکز شهر و پایین شهر و برای مسافرین و اقلیت ها، آمران اجرایی برای ثبت فعالیت و از روی ناچاری مامور و معذورند که هر رفتاری از خود بروز دهند.
البته برخورد با بی حجابی که خودش فحاشی می کند و اصلاح نمی پذیرد باید قاطعانه و مانند روزهای اول انقلاب باشد که از ما خواهران در شهرستان ها برای ارشاد در محلات خودمان کمک می گرفتند و برای اجرای حد مجرمان و زنان بی بندو بار به کمیته انقلاب می رفتیم و در رفتار یکسان بود و بالاشهر و پایین شهر نداشتیم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->